2013. június 19., szerda

Fűszeres eperleves


Kardamom, fahéj, vanília, szegfűszeg, eper ....remélem érződik az illata(?)


 


Ma nem fagylalt készült a napi eper mennyiségből, hanem leves, jéghidegen tálalva :)
A maradék visszakerült a hűtőbe, hogy ki-ki igénye szerint hűtse magát a későbbiekben.




Fűszeres eperleves

Hozzávalók
1,2 kg eper
cukor (15 dkg körül)
fűszerek: vanília (saját készítésű őrölt)
kardamom (egészben tettem bele, a magokat és a hüvelyt)
~10 db szegfűszeg
3 (4) ek étkezési keményítő
250 ml tejszín
víz

Egy kiló epret tisztítottam és rászórtam a cukrot, hozzáadtam a fűszereket, megkevertem és hagytam,
 hogy levet eresszen/érlelődjön.
(Este szedtem le, mostam, cukroztam és reggel készült a leves.)
Felforraltam, a keményítőt elkevertem a tejszínben, hozzáadtam a forró leveshez, kevergetve hagytam, 
hogy besűrűsödjön, adtam még hozzá kevés vizet.

Amikor kész volt hozzáadtam a maradék epret. A levest kihűtöttem. 








2 megjegyzés: