2013. december 20., péntek

Kókuszhab ricinusolajjal. Szépségápolás természetesen.



Szépségápolás természetesen :)

Egész nyáron a kókuszvaj jótékony hatásával kényeztettem a bőröm.
Még tavasszal vettem egy üveg (250g) hidegen sajtolt kókuszvajat, szigorúan magamnak.
Bár roppant finom, ezt az üveget a fürdőszobába rejtettem, magamra kentem és 
szépészeti céllal krémet készítettem vele/belőle.
Bár önmagában is kiváló, elegendő is lenne a bőrömnek, 
de a hidegebb beköszöntével kipróbáltam néhány variációt. 
Például Ricinusolajjal kevertem ki.




A kókuszvaj hatalmas kultuszát éli, divat ma kókuszvajjal kenegetni magunkat,
de ebben egyet kell hogy értsek.
Megvan az oka, bizony nagyon jó érzés. Azonnal felszívódik, nem hagy zsíros érzetet,
nagyon kellemes a bársonyos puha bőr tapintása.
A kókuszvajról (nevezik zsírnak, 25 fok fölött olvadt, akkor olaj) már többször írtam,
most csak pár mondatban ismétlésként.
A kókuszolajat a gyönyörű polinéz nők titkának nevezik :) hisz nekik adott, bárki hozzájuthat.
Táplálja a testet, védi a bőrt, természetes hidratáló, fényvédő.
A kókuszolaj segíti helyreállítani a bőr nedvességtartalmát,
 rendszeres használatával csökkenek a "finom" vonalak, ráncok.
Telített zsírsavakban és antioxidánsokban gazdag.
A kókuszolaj 40 %  Laurinsav, amely a védekezőrendszer  működését erősíti 
(a bőr védekezőrendszerét is, ez segítség lehet a bőr különféle fertőzöttsége esetén, 
vírus  -szemölcsök, herpesz-  gombák, bakteriális fertőzések).
Közvetlen bőrápolásra, tehát krémekhez, testápolásra a hidegen sajtolt javasolt, 
én is ezzel készítettem.
Információk: pl. itt


 


A ricinus-sal, először akkor kerültem közelebbi kapcsolatba,
amikor általános iskolában az osztály fiai alaposan belakmároztak a terméséből.
Történt, hogy akkor még volt úgynevezett gyakorlati óra, amikor a fiúk fúrtak-faragtak,
a lányok varrtak, meg főztek.
Minden 2. héten viszont, az iskola saját veteményesébe zarándokoltunk
és tanultuk a tanulni valókat, meg kerti munkát végeztünk.
A tizenéves fiúk nem lévén tisztában a ricinusmag hatásával, nem csak megkóstolták azt
(pedig nem jó ízű, mondták később), hanem igen jól elszórakoztak....
Volt nagy meglepetés, meg pánik, amikor igen rövid időn belül egymás után lettek rosszul.
Végül mindannyiukat mentő szállította kórházba, de néhány napon belül valamennyien jól lettek.
(Azóta megtudtam, hogy kicsi gyermekek esetében már 1-2 db mag elfogyasztása halálos lehet.)
Nos akkor megjegyeztem magamnak ezt a ricinust, eldöntöttem,
 hogy nekem nem áll szándékomban közelebbről megismerni.
Ám később a tanulmányaim során megint találkoztam vele,
 megismerkedtem hatásaival, de csak közvetetten.
Majd a 90-es évek végén olvastam Edgar Cayce, Az alvó próféta tisztánlátásait.
Több esetben alkalmazta a gyógyításai során, igen nagy sikerrel. 
Főleg hasüregi panaszokat kezelt vele, borogatások formájában. 
"A ricinusolaj borogatások jótékonyan serkentik a vékonybelet behálózó hajszálvékony nyirokereket." 
"A ricinusolajnak kettős hatása van  -állapította meg a doktor-  a felületi és a mélyen 
elhelyezkedő nyirokereken át közvetlenül serkenti a nyirok áramlását, továbbá erősíti 
a hasüreg egyes mélyen fekvő szerveit. Azt írta még, hogy szemmel láthatóan csökkentette a 
helyi méreghatásokat, csillapította a gyulladt ízületek merevségét.
 A könyvben minden fejezetet és mondatot bejelöltem, mert annyira egyszerű, elérhető dolognak tűnt.
Arra gondoltam, hogy ha majd Gyermekem születik és hasfájós lesz, akkor jól jön ez a tudás.
A Gyermekem megszületett, de szerencsénkre sosem fájt  a hasa.
(Menstruációs tünetegyüttesnél is gondolhatunk a meleg ricinusolajos hasborogatásra, 
vagy simogató masszázsra!)
Közben azt is megtudtam a ricinusolajról, hogy különböző kinövések  -anyajegyek, szemölcsök, 
tyúkszem- visszafejlődésében is segíthet, illetve sikerrel alkalmazható pikkelysömör esetén is. 
Hatásos a gombák, penészgombák növekedésének megakadályozásában.
A ricinusolaj a hajjal szintén csodát tesz, étek a hajnak :) csökkenti a hajhullást, serkenti 
a hajnövekedést, helyreállítja a hajvégek töredezettségét, ápolja a száraz hajat, erősíti  a hajszálakat.
Nem csak a hajat erősíti, hanem a szempillákat is. Rendszeres használatával a pilláink erősebbek, 
dúsabbak, hosszabbak lesznek. Javasolt naponta vagy heti többször egy fültisztító pálcikával 
vagy egy már kiürült szempillaspirál keféjével felvinni.
Természetes hogy a körmökre is jó hatással van, erősíti a körmöket, puhítja a körömágy bőrét.
A ricinus eljut a bőrrétegek alá, segíti a regenerálódását. 
Segíti a kollagéntermelődést, csökkenti a ráncképződést, feszesíti  a bőrt. 
Gyulladás csökkentő hatásának köszönhetően a pattanásos bőrre is jótékony hatással van.
 Gyorsabban gyógyulnak a sérülések, halványodnak a szem körüli karikák, halványodnak a pigment foltok.
Cayce könyvében napégette bőr gyógyításával kapcsolatban is találunk feljegyzést.
Áldott állapotban nem javasolt a belső használata, én biztos a hasamat sem masszíroznám akkor vele.
Forrás:  Jess Stearn: Az alvó próféta
(Patikában kapható 200-300 ft/100 g, vagy Vegyszerboltban, ott jóval gazdaságosabb vásárolni. 
A vegyszeresek információja szerint, a náluk és a patikában kapható, azonos tisztaságú...)




Kókuszhab ricinusolajjal

A lényege, hogy fele-fele arányban tettem bele a vajat és folyékony olajat/olajokat.
Tudjuk, hogy a kókuszvaj 25 C körül válik folyékonnyá, ekkor már olaj.
Előtte, amikor kemény, akkor nevezzük vajnak vagy zsírnak.
Az utóbbi állapotában nagyon kemény is tud lenni, nehéz kiszedni a tégelyből.
Ha összehabosítjuk (folyékony halmazállapotú) olajjal, akkor habbá tudjuk verni.
Így már könnyen felvihető a bőrünkre. Amennyiben szeretném megőrizni ezt a habállagot, akkor hűtőszekrényben vagy hűvös kamrában tárolom egy lezárt tégelyben. Amennyiben nem akarom a habot, akkor krémmé keverem és lehet szobahőmérsékleten. Ne felejtsük, hogy nincs benne semmi "adalék".
Többféle összeállítást is leírok, amiket én már elkészítettem, egyik finomabb, mint a másik.
A ricinusolajjal a pigmentfoltok miatt kísérletezem (majd kiderül szükségem van-e még rájuk :)

Ricinusolajjal
50 g hidegen sajtolt kókuszvaj
50 g ricinusolaj

Mandulaolajos
40 g hidegen sajtolt mandulaolaj
10 g E vitamin
50 g hidegen sajtolt kókuszvaj

Búzacsíraolajos
50 g hidegen sajtolt búzacsíraolaj
50 g kókuszvaj

 Mindegyik esetben gazdagíthatjuk illóolajjal.

A következő összeállítást tegnap osztotta meg egy kedves Hölgy, Agnes a blog fb oldalán,
itt található, itt is köszönöm szépen <3. Idézem:
""Én mandulaolajjal szoktam "hígítani".
Ha saját magamnak készítem, akkor búzacsíraolaj, szőlőmagolaj is megy bele. 
Összeolvasztom, bele az E-vitamin és a mélyhűtőben visszadermesztem. 
Mikor szobahőmérsékleten tartom, nagyon szuper kis kenhető krém lesz belőle.
 Nálunk mindenhova ezt kenjük, popsira a kicsinek, száraz kézre, lábra...:)""


Nos így már nem csak én állítom, hogy érdemes kipróbálni.
Semmi extra "tudást" nem igényel a készítése.
Egyszerű, ahogy szeretjük.
Csak veszünk egy üveg hidegen sajtolt kókuszvajat és a bőrünk igényének megfelelően 
választunk hozzá olajat (akár olíva is lehet, az már lehet hogy van a konyhában :) 
majd alaposan felhabosítjuk. Itt írtam hogyan, mivel :)
Tehetünk hozzá pár csepp illóolajat  -csakis 100 %-os tiszta minőségűt!*- csak pár cseppet,
 mert az illóolajok nagyon tömény dolgok. Ezt követően tarthatjuk a hűtőben vagy a fűrdőszobában, 
finom kenhető krémünk lesz. Használhatjuk arcra, testre, kézre.
Tekintettel, hogy nem tartalmaz vizes összetevőt, így megromlani sem fog, 
megavasodni meg nem lesz ideje.

Nedvességet viszont mindig vigyünk be a bőrünkbe, a legegyszerűbb ha a bőrünk vizes, 
vagy töröljük át gyógyteával a krémek felvitele előtt. 




Lehet, hogy hirtelen nem tudod milyen olajat válasz?
Megértem, rengetek finomság kapható és ráadásul mindegyikről azt mondják, 
hogy csodaszer (az is, csak nem úgy:). Azt javaslom hallgass a megérzésedre.
Egy pillanatra becsukod a szemed, ráhangolódsz mit szeretnél, és ami először eszedbe jut, 
vagy feltűnik, azt próbáld ki. Így legalább ezt is gyakorlod.
Persze van aki inkább tudományosan közelít, mérlegelgeti melyik lenne jobb a hatások alapján.
Bőven talál információt, pl. itt, vagy itt vagy máshol, nálam is van bőven,
 meg tervezem is egy lapra gyűjteni (ezután).


Az illóolajokkal kapcsolatban mindig leírjuk, hogy csak 100 %-os tisztaságú, 
gyógyászati célra alkalmas illóolajat kenj a bőrödre. Egy-két esettől eltekintve soha ne töményen, 
hisz az illóolajok nagyon koncentrált anyagok, hatóanyagok.
Éppen ezért a krémhez is csak pár cseppet tegyél (100g krém/5-6 csepp illóolaj).
Különösen nagy odafigyelést igényel mostanság az illóolaj vásárlás, hisz rengetek helyen
 kínálgatnak illatosításra szánt illóolajat.
 Korrekt helyen erre persze felhívják a figyelmet, de jobb ha mi figyelünk.
(Bár én illatosításra is csak tiszta illóolajat használok, hisz az illatok sokféleképpen hatnak ránk...) 


Egyéni túlérzékenységet mindig, minden esetben tartsuk szem előtt.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése