2014. február 2., vasárnap

Paradicsomleves főzés nélkül




Tegnap írtam, hogy egy könnyű levest ettem, főzés nélkül.
Így van.
Majdnem :) mert egy icike-picike forralásnak valamikor ki volt téve, meg tegnap melegítésnek.
Nem játszom tovább zsákbamacskát :) 


 


A paradicsomlé befőzés idejében, mindig teszek el szűrt ivólevet, szűretlen lét, paradicsom sűrítményt, paradicsomkrémet, meg a többit :) Többféleképpen, az igényeinknek megfelelően. 
Azaz amikor felforr a paradicsomlé, akkor szűrök le belőle ivólének,
 a sűrűjéből lesz a sűrítmény vagy a krém. Ezt mind natúr, itt az alap, a szűretlen lé:
Így ilyenkor aki inni akar paradicsomlét, az inni tud, ha sűrűbb kell, akkor azt veszem elő, 
nem kell sokáig főzni, hogy besűrűsödjön. A pizzára meg jöhet a krém.


 


Nos tegnap elég későn értem haza, hideg is volt kint, kicsit éhes is voltam, meg meleget is kívántam.
Egy üveg ivólét lábasba öntöttem, pici sót tekertem bele, kevés frissen őrölt borsot és "sok" chilipelyhet.


 


Megmelegítettem és kényelmesen bekanalazgattam :)





 



6 megjegyzés:

  1. Játékba hívlak:
    http://palocprovence.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) nagyon megtisztelő Tőled <3

      Törlés
  2. Mágikám nincs véletlenül valamilyen finom, cukormentes őszibarack-befőtt recepted?

    (A lecsó már a Te recepted szerint a kamrapolcon áll. Na nem sokáig! Évek óta így főzöm és soha nem romlott el egy sem. Idén véletlenül egy üvegbe nyersen tettem bele a paprikát. Azután hagytam, kiváncsi vagyok, mire viszi. Egy másik mintázatú tetőt csavartam rá, hogy tudjam, melyik az.)

    Köszönöm előre is nagyon!
    M. Nógrád Megyéből

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves M. Nógrád megyéből :)
      hűséges olvasóm!
      Cukormentes őszibarack-befőtt úgy lesz, ha nem teszünk bele cukrot: csak a barack és max. annyi víz ami ellepi. (A vízbe esetleg citromlé v. citromsav, esetleg borkősav, hogy ne barnuljon meg.) A feltöltött üvegeket nedves dunszban hőkezelni, így minden az üvegbe marad. Lehet a barackot forró "savas" vízbe rakni, így hőkezelni és forrón üvegbe rakni, száraz dunszban kihűteni, de az előbbi módszert jobban szeretem a natúr befőttek elrakásakor.
      Pl. http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/10/szolo-sajat-leveben-tartositoszer-nelkul.html
      Más: a cukor helyett lehet a megszokott édesítőnket tenni, ha az olyan amit a gyártó ajánl befőzéshez.
      (Lecsó: ha nyersen tetted az üvegbe a paprikát, de megfelelően hőkezelted, azaz forrón merted rá a paradicsomlét és a többiekkel volt a száraz dunsztban, legalább 85 fok volt az üveg belsejében, nos akkor eláll. :)
      További sok sikert!
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés