2014. március 17., hétfő

Zamatos turbolyás sós palacsinta



Hétköznap a közös ebéd akkor van, amikor a Fiam hazaér az iskolából. 
Az Ő programjai kötöttek, mi  felnőttek tudunk alkalmazkodni.
A múlt héten kétszer készítettem tavaszi zöldekkel dúsított "sós" palacsintát.




 Egy kiadós saláta után (lásd pl. ezt) bőségesen elegendő volt. 
A Zamatos turbolya jó döntés volt, mint ahogy a tyúkhúr, csalán és a medvehagyma is. 
A palacsintákat reszelt sajttal szórtam meg és tejfölt, illetve friss lime-ot kínáltam mellé.




Turbolyás palacsinta

Hozzávalók
(kb. 12 db nagy palacsinta)

tészta
2 db tojás
2 dl tej
30 dkg finomliszt
1 csokor friss zamatos turbolya
ásványvíz, amennyit felvesz!

sütéshez
kevés olaj

töltelék
sajt reszelve

tálaláshoz
tejföl
citrom/lime

- Szedtem egy nagy csokor Zamatos turbolyát, megmostam, leráztam róla a vizet.
- Elkészítettem a palacsintatésztát, botmixerrel dolgoztam.
- Nagyobb serpenyőbe olajat csöpögtettem.
(Az olaj elmaradhat, de egy picike jót tesz az ízeknek, tényleg csak 1 mokkáskanálnyi palacsintánként.)
- Megsütöttem, a kicsit vastagabb palacsintákat.
- Amikor az egyik oldala megsült és megfordítottam, akkor szórtam meg a reszelt sajttal
(a serpenyőben, amíg a másik fele sült), majd a "lapát" segítségével összehajtottam,
 lenyomtam kissé, szükség szerint fordítottam még rajta, a lényeg, hogy kedvünk szerint összesüssük :)




A Zamatos turbolya gyógyhatásait illetően  -mint a többi zöld is-    frissen a legjobb :) 
de ha már ettünk nyersen, akkor bátran fűszerezzünk vele.




Mindennap fogyasszunk nyersen a friss zöldekből, hisz tisztítanak, táplálnak, lúgosítanak.

 *

Bármi okozhat allergiát, ha túlérzékenyek vagyunk! 
(Az Áldott állapotban lévők különösen legyenek körültekintőek. :)
Ne felejtsük "Minden növény gyógynövény" hatóanyag-tartalommal, 
egyszerre semmiből ne együnk sokat.
Egyszerre csak egyféle "új" növényt kóstoljunk, figyeljük meg a ránk kifejtett hatását.
Ha bizonytalanok vagyunk a növény fajtájában, akkor forduljunk szakemberhez, ne kockáztassunk.









10 megjegyzés:

  1. nahát, pont tegnap fedeztem fel, hogy ez nődögél a kertben. szép nagy bokor. teszteltem, ánizsos, ettem, még élek :) nagyon jó ötlet, a tyúkhúr is gyanús a kertben, de abban még nem vagyok biztos. köszönöm! (egyéb, mellékinfo: otthagytam végre mhelyemet :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nikimanó <3
      Annyira jó! minden amiről írtál :) Csodás vagy!!!!

      Törlés
  2. Azért (is) szeretek ide jönni, mert eszembe juttatsz olyan ételeket -meg sok minden mást is-, amiket valamiért elfelejtettem. :-)
    Zamatos turbolyám sajnos tavaly nem kelt ki, idén pedig még nem vetettem, de annyi minden más van, amivel palacsinta készülhet! A medvehagymát itt kaszálni lehet az erdőben, tyúkhúrt is eszegetjük. Vasárnap Borival nagyot kirándultunk kettesben, és kóstolgattuk az erdőt: tyúkhúr, salátaboglárka, medvehagyma, kígyóhagyma... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csipkerózsa <3
      Köszönöm szépen, örülök, hogy szeretsz nézelődni itt.
      Édes lehet Bori, a Gyermekek nagyon hálásak, Te pedig nagyon jó Anya vagy!
      Képzeld találtam a kertben kigyóhagymát, annyira örülök neki, mind mellé tettem botocskát :)

      Törlés
  3. Megint nagyon finommal ismertettél meg. Vén eszemmel még nem jutottam el odáig, hogy almán kívül mást is lehet
    rakni a p.tésztába. Na de turbolya?! Nem is láttam még olyat! De medvehagymát hozott a zöldséges, olyan fog készülni. Köszi az ötletet!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves G.Marta <3
      A medvehagymával csodás lesz! Jó kísérletezést Neked :) jön a többi tavaszi finomság :)
      Köszönöm szépen.

      Törlés
  4. Hmm,de guszta!!!!! Körülnézek még itt nálad és összeírom a tavaszi kerti zöldek felhasználását. Szegény turbolyát sem használom -még-pedig olyan szorgosan nő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Mamka <3
      Nagyon jó befektetés a tavaszi kerti zöldekből csipegetni. Nekünk nőnek :)

      Törlés
  5. Köszönöm a tartalmas leírást! <3

    VálaszTörlés