2014. április 9., szerda

Spárgás-cukkinis mini macaroni



A Barátnőmtől kapott spárga fejecskéi (sípjai) koronázták meg ezt a tésztát. 
 
Tettem még hozzá cukkinit, citrommal fűszereztem, meg sok petrezselyemmel.




Spárgás-cukkinis tészta




Hozzávalók
1 adag spárga sípjai (kb 4-5 cm)
1 kisebb cukkini
2 ek olívaolaj
2 ek vaj
1 kezeletlen citrom héja és leve
1 csokor petrezselyem (friss)
frissen őrölt bors
+
2 ek olívaolaj
(főzővizet ne öntsük ki)

tálaláshoz
sajt


- A cukkinit megmostam, megtöröltem és körszeletekre vágtam. 
- A spárga csúcs részét  -a sípok kivételével-   felszeleteltem (lásd kép).




- Az olívaolajat és vajat összeolvasztottam. 
- A cukkini karikákat, a spárga karikákat és a sípokat rádobtam. 
- Megszórtam a petrezselyemmel, sóztam és tekertem rá borsot.




- Elzártam a tüzet és fedővel leborítottam.
(Nem pároltam, nem főztem meg, nyersen hagytam, éppenhogy átforrósítottam.)


 


- Megfőztem a szokásos módon a tésztát.
(Kb. 4 liter víz, 1 ek só, 10 perc főzés.)
- Leöntöttem a főzővizet, de a tésztát jó szaftosan hagytam, a főzővízből pedig eltettem egy pohárnyit.
- Ráborítottam a zöldségeket, összekevertem és lefedtem a tálalásig.
(Ez annyi idő, amíg tányérokat, evőeszközöket, szalvétát teszek az asztalra és gyertyát gyújtok.)








6 megjegyzés: