2014. május 9., péntek

Százszorszép törött bögrében




 "Jártam az erdőt,
csak úgy, magam,
könnyű bolyongás 
vitt céltalan.

Egy kis virág nyílt 
az útfelen;
mint csillag égett,
mint drága szem.

Már nyúltam érte
de suttogott:
Ha leszakítasz,
elhervadok!

Erre tövestől
kivettem őt,
virulj a kertben,
házam előtt!

Ott jól beástam
gyökereit;
egész bokor már
és úgy virít!"

Johann Wolfgang von Goethe: Talált kincs  (Szabó Lőrinc fordítása)
A verset itt találtam :) 




A Százszorszép a veteményesben, az ösvényen kelt ki, muszáj volt biztonságos helyre ültetni.
 A bögre nászajándék volt.


 


Eltörött.
Sajnáltam kidobni.
Eddig kaspóként használtam.
Most otthont ad a százszorszépemnek.
Maradt egy vékony repedés a ragasztás után, a fölösleges víz eltud szivárogni.




- A törött cserepeket sem szoktam eldobni.
Szintén ültetek bele, vagy díszítek vele.
A későbbiekben is mutatok ötleteket.
- Persze újba is ültethetünk, de akkor meg kell oldani, hogy a pangó víz eltudjon távozni.
- Lehet még régi tálba, fazékba, kosárba ültetni, kivájt fahasábba, kőbe, téglába, stb...
Mindegy csak lehetőleg legyen természetes anyag és harmonizáljon a környezetével.








2 megjegyzés: