2014. május 17., szombat

Vadrózsa a kertemben



"Amikor  a növény kiteljesedik virágjában, mintha egyensúlyba kerülne a tér,
 és mélységes nyugalom uralkodik."
Részlet a Napfény és föld között: a növény című műből, Marie-Claude Paume után.




Vadrózsa, Csipkerózsa, Gyepűrózsa, Rosa canina, egy és ugyanaz :) gyógy és fűszernövény.


 


Több bokor van a kertemben, pedig nem ültettem egyet sem,
csak hagytam, amit adott az Ég.
Van amelyik olyan nagy, hogy az egész évi csipkebogyó szükségletünket fedezné.
Elég megközelíthetetlen helyen, így felajánlottam a madaraknak.
Mások a kert körüli sövény között nőttek.
Van amelyik a virágágyás szélén dugta ki fejecskéjét, 
gondolom egy madárka pottyanthatta oda a magot.
Mikor felfedeztem, elképzeltem, amint szintén akkora bokorrá hatalmasodik, 
mint az említett, nos az nem biztos hogy célszerű lenne a kert közepén.
Mit tegyek, hová ültessem?
Kérdeztem ismerősöket, de senkinek nem kellett.
Így, maradt.


 
 


Telt az idő, még mindig nem találtam megoldást, mikor felfedeztem, hogy újabb hajtás tört elő a tövétől.
Gondoltam, mi volna ha ott hagynám ahol van, csak fácskának nevelném?
Így hát fogtam a két "vesszőt" és összetekertem, összefontam.


 


Az oldalhajtásokat lecsíptem.
Egy akáckarót a földbe vertem, majd erősen hozzákötöztem a fácska képződményem.
Idővel kialakítottam a koronáját.




4-5 éves lehet.
Tavaly már beérlelt néhány bogyót.
Az idén rengetek bimbó van rajta.
Az elmúlt esős napok sem szegték kedvét, hogy folyamatosan bontsa szirmait.
  Mindennap összegyűjtögetem amit "idead".




A hétvégén   -ha az idő engedi-   a határban is gyűjtögetek.
Mézbe teszek el, meg szárítok.
Készítek belőle rózsavizet, kerül majd fürdőgolyóba, meg szappanba.
- Így készítem a mézest:
- Így készítem a  rózsavizet: 
2 csésze rózsaszirmot áztatok 2 csésze tisztított (desztillált, forralt, forrás) vízben 2 napig, 
majd leszűröm. Hűtőben tárolom. Pár napig áll el.
A rózsavíz frissít, tisztít, tonizál. Érdemes naponta többször a tiszta arcunkra permetezni.
Lehet, hogy látványosan nem lesz kevesebb ráncunk (bár ki tudja), de hogy jól fog esni az biztos.

- Így készítem a fürdőgolyót a vadrózsasziromból is:

 


 "Az élet ártatlan szépsége.
Megnyugtató gyönyörűség a névtelen remekművek csodálata,
melyek nem szólnak senkihez, nem törekszenek semmire, nem várnak dicséretet."
(Jean Rostand)




Szólnak <3
 Vigyázzunk rájuk.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése