2014. június 7., szombat

Epres galette



Vendégségbe készítettem ezeket a süteményeket.


 


Kevés előkészület, előre elkészíthető omlós tészta, aránylag rövid sütési idő. Sok illatos gyümölcs. 
Szerepel már Galette a blogon, ott a történetéről is írtam.




Most annyit változtattam, hogy a vajat és tejfölt, kókuszvajra és kókusztejre cseréltem, 
tekintettel arra aki nem eszik tejterméket.
 Az eper sokkal lédúsabb gyümölcs, mint a szilva, így a kukoricakeményítő mennyiségét megemeltem.
A tésztával picit nehezebb dolgozni, sőt nyújtás előtt szobahőmérsékletűre kell engedni.


 


Epres galette
Hozzávalók

tészta
175 g finomliszt
25 g házi vaníliáscukor
pici só
100 g hideg kókuszvaj

töltelék
350 g eper
2 ek étkezési keményítő
3 ek cukor (lehet több)

tálaláshoz
1 ek porcukor
citromfű
friss eper


 A lisztet, cukrot, sót, az aprítógép tartályába mértem, majd hozzáadtam a szilárd kókuszvajat.
Néhány másodperces gombnyomás és már készen is volt a "morzsa". 
(Ebben az esetben teljesen dolgozzuk  el a kókuszvajat a száraz anyagokkal, ne maradjon benne darab, 
mert a kókuszvaj a hűtőben sokkal jobban megdermed, mint a vaj, nehéz lesz szétdolgozni nyújtáskor.)
Hozzáadtam a kókusztejet   -nyugodtan cserélhetjük hideg vízre-   majd összedolgoztam a tésztát. 
Folpack fóliába csomagoltam és a hűtőbe tettem.
(Felhasználás előtt legalább 30 perccel előbb, de jobb egy órával kitenni az asztalra, 
hogy a kókuszvaj puhuljon.)
A gyümölcsöt megmostam és leszárítottam róla a vizet. 
A nagyobb epreket kettévágtam, a kicsik maradtak egészben.
Megszórtam a tálban a keményítővel és a cukorral.
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
A munkafelületet áttöröltem nedves ruhával és ráfektettem egy sütőpapírt (így nem csúszik el).
A sütőpapírt enyhén megszórtam liszttel.
Ráfektettem a tésztát, ráborítottam a  folpack fóliát és így a kettő között kinyújtottam 
egészen vékonyra (~3mm),  úgy nézett ki mint egy cakkos szélű palacsinta.
A fóliát lehúztam, a közepére halmoztam a gyümölcsöt, a széleit meg körbe ráhajtogattam.
20-30 perc alatt sül meg, sütő függvénye.
Tálalás előtt citromfűvel és friss eperrel díszítettem, meghintettem porcukorral.
Hidegen, melegen finom, de akár forrón is :) 



 Megjegyzés
Kétféle eperből készítettem és kétféle kukoricakeményítőt használtam.
Egyikhez, másikhoz.
A kettő kinézetre teljesen más :) 

Így készül a kókusztej reszelékből:







2 megjegyzés: