2014. szeptember 2., kedd

Csokoládés granola pirított mandulával, házilag



Az előbbi bejegyzésben említettem, hogy a fahéjas, vaníliás pirított mandulát  
 -bár önmagában is mennyei-  további felhasználásra készítettem elő.
Magam készítette sült, ropogós müzlibe került, azaz granolába. 
Nem is akármilyenbe,  csokoládés granolába :)
A "csokoládé" is saját, tehát mentes mindentől ami nem feltétlenül kell a csokoládéba :)
Tartalmaz: kakaóport, mézet és kókuszvajat.
Plusz jó hír, hogy nem is kell külön elkészíteni a csokoládét :)
Helyette viszont a müzlit megpirítottam, így lett belőle pirított müzli, azaz granola. 
A granola az, amit magában is oly szívesen elrágcsál az ember....
sőt iskolába is oly szívesen elrágcsál a Gyermeke :) sőt hosszú-hosszú túrára is magával viszi :)




Csokoládés granola

Hozzávalók

30 dkg zabpehely (egész)
10 dkg méz
5 dkg kókuszvaj
5 dkg kakaópor (cukrozatlan, pl. "holland")
1/2 teáskanál só (hunza, tengeri, erdélyi...)
1 teáskanál  vaníliás nádcukor (házi)
+
1 csésze fahéjas vaníliás mandula
1 csésze kókuszpehely

A kókuszvajat felolvasztottam (elég ha felolvad, nem kell melegíteni),
 krémesre elkevertem benne a kakaóport.
Hozzákevertem a mézet.
A zabpelyheket összekevertem, hozzá a vaníliáscukrot és a sót.
Ráöntöttem a folyékony "csokoládét" és alaposan összekevertem.




Sütőpapírral fedett tepsire borítottam. A tepsi 3/4 részén "szétterítettem". 
A tepsi fennmaradó 1/3 részére öntöttem a kókuszpelyhet. 
100 fokos sütőben (légkeverés) szikkasztottam/pirítottam.




Hagytam kihűlni, majd a kókuszpehellyel és a szintén kihűlt pirított fűszeres mandulával összekevertem.




Légmentesen lezárt üvegben tároljuk.





Megjegyzés
Tudtommal a granola sült és ropogós, a müzli nem sült és lehet, nem is édesített.







További müzli és granola receptek a blogon, ajánlom a tartalomjegyzéket:






4 megjegyzés:

  1. A csudába, nincs itthon kókuszpehely! :-( No majd holnap beszerezzük, és mire Bori hazaér az oviból, várja a friss finomság. (Ma úgyis kecsketúróból készült "túrórudi" várja...)
    Köszönöm. <3

    VálaszTörlés
  2. Hű de finom lehet!
    Erzsi

    VálaszTörlés