2014. november 16., vasárnap

Almás táska



Az almás lepény délutáni desszertnek, az almás táska holnap tízóraira készült a Fiamnak.
Minden ugyanaz, csak a forma más.
A lepényrecept Édesanyámé, már régebben megosztottam.


 


Az almát, őrölt fahéjjal, vaníliával (házi vaníliáscukor) és szárított narancshéjjal fűszereztem.
Nem reszeltem, hanem a "tökgyalun" szeleteltem le. 
Így nem enged annyi levet, benne marad mind.
 Kevés zabkorpát kevertem hozzá, hogy a tésztát ne áztassa el. 
A táskákat egy tésztaformázóval készítettem, 
de ennek hiánya esetén is könnyedén ellehet készíteni.




Almás táska

Hozzávalók
(nagy tepsibe való mennyiség)

tészta
500 g liszt
250 g hideg vaj
  50g házi vaníliáscukor
1 cs sütőpor (én csak egy fél csomaggal tettem, foszfátmentes dm/alnatura)
pici tengerisó 
2 db tojás
2-3 ek tejföl
töltelék
1,5 kg alma (hámozott)
100 g vaníliáscukor
1 tk őrölt fahéj
1/2 csomag szárított narancshéj (dm/alnatura)
50 g zabkorpa

A lisztet átszitáltam, hozzáadtam a cukrot, sütőport és sót. Összemorzsoltam a vajjal, 
majd hozzáadtam a tojásokat és annyi tejfölt, amitől könnyen összeállt a tészta.
Letakartam és hagytam a konyhapulton, még elkészítettem az almát.
Az almákat megtisztítottam, tökgyalun leszeleteltem, megszórtam a fűszerekkel, 
a vaníliás cukorral és a zabkorpával.
A sütőt bekapcsoltam 165 fokra (légkeverés), a tepsiket sütőpapírral borítottam.
A tésztát enyhén lisztezett felületen kinyújtottam ~3 mm vastagságúra.
9 cm átmérőjű köröket szaggattam belőle.
A tésztakör szélét lekentem vízzel, a közepére halmoztam a fűszeres almából.
A tésztát ráhajtottam a töltelékre és a széleit alaposan lenyomkodtam 
(villát javaslok erre a műveletre).

A töltött süteményeket tepsire sorakoztattam,
tetejüket bemetszettem (zsilettel).
A forró sütőben 15-20 perc alatt sültek meg.
Még forrón, finomra őrölt házi vaníliáscukorral hintettem meg a tetejüket.
 
 
 
 
 
 A tészta kétharmadából készült a lepény, egyharmadából a táskák.
 Az alma, vegyszerrel nem kezelt, tehát a héját sem dobtam a komposztra, 
mennyei tea készült belőle.)








4 megjegyzés:

  1. De jó lenne ha valaki belecsempészné a táskámba holnap, reggelire... :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia teller-cake <3 sajnos messze vagyunk, így biztos nem én leszek az...

      Törlés