2015. március 4., szerda

Gyömbéres sárgarépa-körteturmix



Finom, krémes, savanykás összeállítás.
Egy kevéske méz mehet hozzá, ha édesebben szeretnéd, 
illetve ha a citromot édes narancsra cseréljük az is járható út :)

A bejegyzés bevezetőjét itt olvashatod :)




Bátran kísérletezz saját összeállításokkal :)
- mit kívánsz meg (azaz mit kíván meg a szervezeted) ha rá gondolsz, 
milyen összeállítás jelenik meg előtted, mi jut eszedbe elsőként...
- összeállíthatod az szerint mi van otthon, miből van egy falatnyi (most éppen avokádó)
- összeállíthatod színek szerint ("sárganap" "zöldnap" "pirosnap" "narancssárganap" "lilanap" :)
- készíthetsz csak gyümölcsből (alma, körte...citrom, narancs, kivi, banán)
- készíthetsz csak gyökérzöldségből (cékla, zellergumó, paszternák, sárgarépa)
- készíthetsz
- készítheted csak zöld levelekből (van már zamatos turbolya és tyúkhúr,
 és már 3 cm-es a csalán friss hajtása :)
- tehetsz bele csírákat (lucerna, retek, búza)
- minden összeállításhoz adhatsz fűszereket (fahéj, szegfűszeg, vanília, 
szerecsendió, bors, chili, kurkuma, stb.)
- tehetsz hozzá gondolatnyi sót (tiszta, manipuláció mentes sót),
 illetve gondolatnyi hidegen sajtolt olajat (len, mandula, dió, olíva, sárgabaracmag, stb.)


 


- Az alapokat mindig szezonális zöldségekből/gyümölcsből állítom össze,
abból ami itt termett és még van vagy már van (70-80 %). 
A többi (20-30 %) lehet "idegen" zöldség/gyümölcs, fűszer.)
- Általában 2-féle adja az alapot és fűszerezéssel együtt nem több mint 5-féle.
- Nem készítek "primőr"-ből. Az uborkának, paradicsomnak, salátaféléknek
 és spenótnak is eljön az ideje.
- Alapból   -a magam részére-   nem szoktam "édesíteni". 
A gyermeknek lehet pici mézzel, banánnal, aszalt gyümölccsel 
(utóbbit pár órával előbb érdemes beáztatni).




Gyömbéres sárgarépa-körteturmix

Hozzávalók
(a képen látható mennyiségből 3 pohárnyi lett)
körte
sárgarépa
citrom
gyömbér
avokádó
tisztított víz


A hozzávalókat megtisztítottam, (magházat, magokat kiszedtem) apróbbra daraboltam.
Beleraktam a turmixgép tartályába és ráöntöttem annyi vizet ami ellepte.
Krémesre turmixoltam.





Egészségünkre!




2 megjegyzés: