2015. március 27., péntek

Karamelles pirított diós tejszínkrémes torta (sütés nélkül)



A Férjem és Fiam születésnapjára készítettem.
Sok év különbséggel ugyanakkor születtek.




Kettőt terveztem. Aztán győzött a józan ész.
Két torta sok nekünk :) Ráadásul tudtam, hogy a születésnapon máshol ünnepelünk.
A kettő közül végül a könnyebb megoldást választottam, azt, amit nem kell sütni :)
Előző nap készítettem el.
Három réteg. Kekszes az alapja, majd karamelles réteg következik, amibe a diót előre megpirítottam.
A krém házi mascarpone tejszínhabbal lazítva és fehér csokoládéval "stabilizálva".
Ehető Illatos ibolyával (Viola odorata) díszítettem.




Karamelles pirított diós tejszínkrémes torta

Hozzávalók
kekszes réteg
250 g finomra őrölt keksz (háztartási)
100 g teavaj
150 g habtejszín
25 g kakópor (holland)

karamelles réteg
200 g cukor
1 tk ecet
1 ek víz
100 g habtejszín
100 g teavaj
100 g felezett dió pirítva
csipet só

krémes réteg
250 g mascarpone (házi)
200 g habtejszín
100 g fehér csokoládé
  

 


- A kekszes réteghez a kekszet megőröltem. Nem törekedtem a finom munkához, hagytam, 
hogy nagyobb morzsák is maradjanak benne.
A tejszínt és vajat összeolvasztottam, habverővel simára kevertem benne a kakaóport.
A kekszmorzsát beleforgattam, majd a kapcsos tortaforma aljára nyomkodtam.
(A formát folpack fóliával béleltem.)
Hűtőbe tettem.
- A diót serpenyőben megpirítottam, majd hagytam kihűlni.
- Az ecetet a vízzel elkevertem, a cukorra csöpögtettem és lassú tűzön karamellizáltam.
 (Lassú tűzön, keverés nélkül, időnként az edényt megmozgatva, hagytam,
hogy a cukor karamellizálódjon.
Ez lassú tűzön jó sok idő, 15-20 perc is lehet, de az utolsó percekben résen kell lenni!)
Amikor borostyánszínűre váltott, hozzáöntöttem a tejszínt.
(Vigyázat, baleset veszélyes! és könnyen kifuthat.)
 Kézi habverővel kevertem el és bele a hideg vajat is.
Csipet sót hintettem rá, majd beleforgattam a pirított diót.




A kekszes réteg tetejére öntöttem és visszatettem a hűtőbe.
- A hideg habtejszínből habot vertem.
A csokoládét gőz fölött megolvasztottam, belekevertem a tejszínkrémet.
Három részletben hozzáforgattam a tejszínhabot.
A  -közben teljesen kihűlt-  karamellrétegre simítottam. 
Újra a hűtőbe tettem, de immár másnapig.
Tálalás előtt frissen szedett Illatos ibolyavirágokkal díszítettem.




Természetesen az ehető ibolyavirágokat is elfogyasztottuk :)





Az illatos ibolyáról itt írtam:







4 megjegyzés:

  1. Isten éltesse sokáig a Szülinaposokat! szeretettel kívánok Nekik sok örömet, boldogságot , jó egészséget !
    Nagyon fenséges ez a torta, szép is finom is! Egészségetekre!. További szép ünneplést! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Éva <3
      Köszönök/köszönjük szépen!

      Törlés
  2. Valami isteni lehetett ez a torta :) Sok boldogságot kívánok az ünnepelteknek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves janka kovács <3
      A karamell szeretőknek, valóban isteni :) Nagyon szépen köszönik/köszönöm!

      Törlés