2015. április 7., kedd

Tormával fűszerezett burgonyakrémleves




Mindig jöhet, de húsvétkor tálalni nagyon találó.




Hagyma, burgonya dinsztelve/pirítva, megfőzve, majd házi ecetes tormával fűszerezve.
(A házi ecetes torma roppant csípős, csakis ecetet, mézet (cukrot), sót tartalmaz.)
Persze készíthetjük nem ecetes tormával, csak tormával ízesítve, akkor citromlével, 
vagy ecettel savanyítsuk ízlésünknek megfelelően.
Az egészet krémesre turmixoltam.




Tormával fűszerezett burgonyakrémleves


Hozzávalók
(4 adag)
7 db öklömnyi burgonya
1 nagy fej hagyma
kevés olaj
1 db babérlevél (frissen a fáról :)
víz
3 ek (púposan) házi csípős torma 
(vagy ennyi friss reszelt torma, ekkor pici ecet vagy citromlé, esetleg 1 mk édesítés :)

A megtisztított és feldarabolt hagymát és burgonyát, kevés olajon megdinszteltem.
Annyi vizet öntöttem rá, ami duplán ellepte, ebben megfőztem, majd a vizet pótoltam 
és még egyet forraltam rajta.
Belekevertem a tormát és azonnal elzártam a tüzet.

Hagytam hűlni és összeérni, majd krémesre turmixoltam.


...zsenge -éppen kibújt :)- tormalevelek...


Lehetséges gazdagítani tejszínnel, vagy tejföllel, esetleg joghurttal, 
de mi nem tettünk bele "tejféleséget".
Így is finom. 
Házi kovászos rozskenyér-pirítóssal tálaltam.

 



    Szeretetrehangoltan a Facebookon :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése