2015. június 19., péntek

Fűszeres tarhonyával töltött gömbcukkini



Két dolog miatt is blogra érdemes ez a töltött cukkini.
Az egyik, hogy tésztával töltöttem, előre elkészített fűszeres tarhonyával.
A másik, hogy serpenyőben sütöttem meg. Előbb elkészül és nem kell bemelegíteni a sütőt.
A sajt így is gyönyörűen ráolvadt, s bár nem sült ropogósra,
 de ez ebben az esetben senkit nem zavart.




Egész csomag (50 dkg) bolti tarhonyát elkészítettem.
Ami nem fért a cukkinikbe, köretként adtam mellé.


Fűszeres tarhonyával töltött cukkini

Hozzávalók
személyenként 1 db cukkini (zsenge, most gömb)
1 cs mozzarella
töltelék
tarhonya
kevés olaj
hagyma (2 db nagyobb fej)
bors
friss csombor
házi szárított fűszerkeverék
tálaláshoz
sült hagyma
zöld citrom (kezeletlen)


- A hagymát megtisztítottam és felszeleteltem.
Kevéske olajon megdinszteltem, kiszedtem az olajból és félretettem.
Az illatos olajon a tarhonyát megpirítottam, fűszereztem, sóztam,
felöntöttem vízzel és készre főztem.
Belekevertem a sült hagyma felét, a másik felét külön tálaltam.

- A cukkinik kalapját levágtam, kanállal a belsejüket kivájtam.
Sütőedényben 2 ek olajon a kalapokat elősütöttem, kiszedtem, félretettem.
Adtam még az olajhoz három evőkanál vizet,
beleültettem a tököket és  fedő alatt pár percig előpároltam.
A tökökbe töltöttem a tésztás tölteléket, beborítottam egy-egy szelet sajttal és fedő alatt,
kis tűzön készre sütöttem.




Tálaláskor  az elősütött kalapokat a "fejükre" tettem.
A maradék tarhonyát, a félretett sült hagymát és szeletelt zöld citromot kínáltam hozzá.









2 megjegyzés: