2015. június 26., péntek

Többmagvas kenyér dagasztás nélkül






Készen vásárolt lisztkeverék.
Így igaz, csak vizet kellett adni, összekeverni, hagyni a formában  kelni, majd megsütni.
A Fiam lepett meg vele :)
A kenyér nagyon finom, a Fiam nagyon kedves, én pedig leutánoztam, újracsináltam, 
immár általam összeállított recept alapján.




Ebben a kenyérben sok minden van ami szerethető: 
- Kényelmes és egyszerű elkészíteni, csak összekevered és kész.
- Hűtve hosszú ideig eláll, az állaga és íze nem változik.
- Az állaga és íze? ...


...egyszemélyes...


Többmagvas kenyér dagasztás nélkül

Hozzávalók
150 g búzaliszt (finom)
170 g búzapehely (egész)
95 g rozspehely (egész)
100 g rozsliszt (teljes kiőrlésű)
100 g napraforgómag
50 g lenmag
25 g szezámmag
10 g chiamag
1 ek búzasikér
7 g rozskovász (alnatura/dm)
3 g szárított élesztő (alnatura/dm)
5 g kenyérfűszer (alnatura/dm)
2 tk só
1 ek maláta szirup
600 g víz

A száraz hozzávalókat összekevertem, hozzáöntöttem a sziruppal elkevert langyos vizet, 
majd alaposan elkevertem az egészet.
Semmi dagasztás, nem is lehetne, mert ez egy ragacsos tészta.
Belekanalaztam a sütőformába és hagytam, hogy a tészta megemelkedjen (1 óra).
Nem fog nagyon, nem kell nagyon.
Beraktam a hideg, nem előmelegített sütőbe, 200 fokra állítottam és közel 1 óra alatt sütöttem meg.




Az állaga és íze? 
Nedves és savanykás, gazdag, teljes íz.
A rengeteg magot meg kell rágni, dolgozni kell vele, telít rendesen, 
ezért igen kiadós, nem az ami hipp-hopp elfogy.

Lehet változtatni a recepten, nem szentírás, jönnek még más variációk.
(Már készült egyszerűbb összetétellel, recept is lesz.)
 Egyedül az arányokat érdemes szem előtt tartani.



...frissen készült eperlekvárral...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése