2016. február 18., csütörtök

Diós-mogyorós kétszersült



Két mennyei keksz recept következik.
Akik régebben követik a blogot, biztosan emlékeznek  -hisz már többször írtam-   
hogyha kekszet sütök, szinte mindig legalább kétfélét.
A hozzávalók kicsi variálásával, csak kevéssel több munkával, 
választékossá tehetjük a kínálatot.
A keksz dobozba (üvegbe) zárva, sokáig eláll.




Ezt a kétszersültet a toszkán kedvenc, a Cantucci ihlette. 
Viszont sokkal több vajat tettem bele, aminek köszönhetően omlósabb (nem olyan kemény),
nem is mandulával készült, és a munkamenete is eltér. Szóval, csak hasonlít  :)




Diós-mogyorós kétszersült

Hozzávalók
200 g liszt
70 g házi vaníliáscukor
1/4 cs sütőpor (dm/alnatura)
1/4 mk só
100 g hideg vaj
100 g dió
50 g törökmogyoró 
2 db tojás

- A lisztet, vaníliáscukrot, sütőport, sót, alaposan összekevertem, 
majd összemorzsoltam a hideg felkockázott vajjal.
- Hozzáadtam a két tojást, kb. a fele morzsalékkal összedolgoztam, 
ekkor hozzászórtam a mogyorót meg a diót és készre gyúrtam a tésztát.
- Kettévettem, és mindkettő adagból hengert formáztam.
Kissé ellapítottam és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem.
30 percet pihentettem.
 - Az előmelegített (185 fok) sütőben 20 percet sütöttem. (A sütési idő eltérhet,
 akkor jó, ha kívülről aranybarna és ha megnyomjuk, érezzük, hogy bár átsült, de puha.)




- Kivettem a sütőből, hagytam kicsit hűlni (~ 5 perc), 
majd felszeleteltem kb. 1,2 cm vastag szeletekre.
- Visszatoltam a sütőbe, a hőmérsékletet 150 fokra mérsékeltem és sütöttem még 10 percet.
(Itt is eltérhet az idő!) 




Tárolás
Minden keksz érzékeny a nedvességre,
ezért tartsuk zárt dobozban vagy üvegben.
 2 hétig minőségváltozás nélkül eláll. 



 
Hamarosan következik, a "párja":
Kardamomos-narancsos-mogyorós keksz  




Útközben :)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése