2017. január 16., hétfő

Csokoládés banánkenyér (tej és cukor nélkül)






Tej és finomított cukor nélkül, de mutatom azt is, hogyan lehet gluténmentes.

A családomban szerencsére nem kell korlátozni, nélkülözni
a tej, cukor, glutén fogyasztását, de ez nem jelenti azt, hogy nem is lehet.






Finom ☺, a datolyától pont annyira édes, hogy érvényesül az intenzív csokoládé íz.
Persze az édességét lehet fokozni: 
tegyünk pár datolyával többet, esetleg 1 ek mézet csurgassunk hozzá.
Gluténmentessé pedig úgy tehetjük, hogy a tönkölylisztet lecseréljük pl. mandulalisztre.
Egy az egyben.






Csokoládés banánkenyér
(6 x 9 x 22 cm forma)

Hozzávalók

3 db tojás
3 db érett (pöttyös) banán
40 g étcsokoládé (72%) apróra vágva
1,5 ek kakaópor (holland)
csipetnyi só
150 g tönkölybúzaliszt (finom)
1,5 tk sütőpor (dm/alnatura)
1 nagy marék felezett dió
7 db (vagy több) magozott datolya (5-6 darabra vágva)

- Melegítsük elő a sütőt 180 fok (165 légkeverés), 
készítsük elő a sütőformát, ha szükséges terítsünk bele sütőpapírt.
- A tojásokat és a banánokat habosra turmixoltam a botmixerrel.
- A lisztet, kakaóport, sütőport, sót szárazon összekevertem, 
majd beleforgattam a banános tojásba.
- Végül beleforgattam a darabolt csokoládét, datolyát és diót.
- Sütőformába öntöttem és megsütöttem ☺
Tűpróbáig süssük, most 35 perc. Lehet több vagy kevesebb.


Tűpróba
A sülő sütemény legmagasabb részébe szúrunk egy vékony kötőtűt, pálcikát, 
majd kihúzzuk belőle. Ha tiszta marad, akkor megsült/kész, ha ragacsos, akkor süssük tovább.
Ha a teteje nagyon "pirulna", akkor takarjuk le egy alufólia darabbal, 
vagy csúsztassuk fölé egy tepsit.










*


Banánfánk nincsen, de citrom igen 🌼






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése