2017. január 2., hétfő

Juhtúrós pálca




Kedvesek,

örömteli új évet kívánok Mindenkinek! 






Sós süteményekben gazdag évzárás volt nálunk.
A Férjem már jó ideje vágyakozott tepertős pogácsára, így készült leveles tepertős pogácsa.
A Fiam a barátaival ünnepelt, nekik szezámmagosat, a mi vendégeinknek egyszerű tejfölöst és juhtúrós pálcákat sütöttünk. 





Juhtúrós pálcák három összetevőből készültek, juhtúró, vaj és liszt. 
Éjszakai pihentetés után vékonyra nyújtottam és 
derelyevágóval hosszú, vékony pálcákat vágtam belőle.
Tetejét lekentem tojással (mert kéznél volt, de ezt kiválthatjuk vízzel) 
és egész mákot szórtam rá.




Juhtúrós pálcák 

Hozzávalók

125 g juhtúró
125 g hideg vaj
125 g liszt (tönköly finom)
+
egész mák a tetejére
víz v. tojás megkenni

- A hideg vajat kockákra vágtam, majd összemorzsoltam a liszttel.
Hozzámorzsoltam a juhtúrót, majd a kezeimmel összegyúrtam a tésztát.
Folcpack fóliába csomagoltam és hűvösre (kamrába v. hűtőbe) tettem 12 órára.
- Bekapcsoltam a sütőt 175 fok (v. 165 fok légkeverés).
A tésztát enyhén lisztezett felületen vékonyra nyújtottam (6-7 mm).
Tetejét megkentem a tojással, megszórtam a mákkal 
(érdemes a nyújtófát enyhén végig görgetni rajta, hogy a mákszemek tapadjanak).
Keskeny (10-12 mm), hosszú csíkokra szeleteltem.
Sütőpapírral borított tepsire sorakoztattam.





11 perc alatt megsült, de ez csak irányadó, hisz minden sütő más.






Megjegyzés

Nem tettem hozzá sót, a juhtúró sós, de ízlés szerint lehet még keveset.
Dolgozzunk hideg alapanyagokkal.
A lisztet lehet teljes kiőrlésűvel keverni 50 - 50 %-ban.












8 megjegyzés:

  1. Kedves, neked is örömteli új éved legyen és sok szép kép és ötlet a blogodon, szeretek idejárni:)))

    VálaszTörlés
  2. Boldog új évet! Ezt a juhtúrós receptet biztosan kifogom próbálni még a juhtúró is adott hozzá, van itthon :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szépeket kovtama :)
      Bízom benne, hogy tetszik Neked!
      Á.

      Törlés
    2. Rettentoen finom lett, megsutottem!Koszonom avteceptet!!

      Törlés
    3. Kedves Tünde Harsányi,
      nagyon örülök!
      Köszönöm a visszajelzést.
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés
  3. Okl nez ki! En ezt csinaltam: http://szajtatva.blogspot.hu/2017/01/ne-robbantsroppants.html?spref=fb de a tied is ki fogom probalni :)

    VálaszTörlés