2017. április 12., szerda

Csalános burgonyagombóc a levesbe






A gombócleves szeretetét otthonról hoztam, az elkészítését Édesanyámtól tanultam.
Az idő folyamán megtanultam bátran használni a természet kincseit,
ezért került most csalán a gombócba :)





 A krumpligombócot tehetjük gombóclevesbe (alföldi (pl. itt), vagy zöldséglevesbe,
borsólevesbe, bablevesbe, savanyúlevesbe, amibe csak el tudjuk képzelni.
Most kevés tejszínnel "selymesített" zöldséglevesbe
(sárgarépa, fehérrépa, borsó, zeller) készítettem.




Csalános burgonyagombóc

Hozzávalók
80 dkg főtt burgonya
2 db tojás
2 tk só
1 ek lágy vaj
30 dkg rétesliszt
5 dkg tönköly finomliszt
1 csokor friss csalán

1) A krumplit tisztítás, darabolás után sós, olajos vízben megfőztem.
Leszűrtem, áttörtem és hagytam langyosra hűlni.
(A főzővizet félretettem, felhasználtam a leveshez.)
2) A csalánt megmostam, leráztam róla a vizet és apróra vágtam.
Az áttört krumplihoz adtam a lágy vajat, a tojásokat és a csalánt. Összekevertem.
Hozzámértem a liszteket és lágyan beleforgattam.
3) A levest közben elkészítettem.
A krumplis, csalános tésztából nedves kezeimmel gombócokat formáztam
és rögtön a forró, fövő levesbe raktam.
Amint minden gombóc a leves tetejére úszott, elzártam a tüzet
és a levest lefedtem.







apró gombócokat formázok


 a leves tetejére úsztak


Tálalásnál kínálhatunk hozzá tejfölt.
Jó étvágyat!



4 megjegyzés:

  1. el tudjuk képzelni. alsó tagozat
    Üdv Tina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tina,
      köszönöm az észrevételt!
      Üdv.

      Törlés
  2. Hú, ezt nekem is ki kell próbálnom, nagyon guszta! :) Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. muzsika :)
      köszönöm szépen, egészségetekre!
      Üdv,
      Mági

      Törlés