2017. április 19., szerda

Fetás csicserifasírt (vegetáriánus)




Túl vagyunk a húsvéti ünnepeken, most pedig esik a hó.
Pár évvel ezelőtt április elsején átéltem egy hózáport Pozsonyban, 
az itthoniak azt hitték áprilisi tréfát űzök velük.
Ma senki sem hiheti azt, hogy tréfálkozik a Földanya,
komoly figyelmeztetés ez, 
azt hiszem.
Szeretnünk kellene a természetet, tisztelni,
és hálásnak lenni mindenért amit kapunk.


Szurokfű a kertben :)


Most jön egy zöldségfasírt, csicseriborsóból és fetából, friss szurokfűvel, petrezselyemmel, fokhagymával, illetve chilipehellyel és borssal fűszerezve.
Egy tál nyers salátával, fermentált káposztával remek ebéd,
 de párolt zöldséggel, főzelékkel is megállja a helyét.
Pitába vagy kenyérbe, zsömlébe csomagolva remek szendvics készülhet vele.







Fetás csicserifasírt

Hozzávalók
50 dkg főtt csicseriborsó
20 dkg feta v. krémfehérsajt
1 db száraz kifli
3 db tojás
ízlés szerint (sok :) friss petrezselyem
friss szurokfű
fokhagyma
frissen őrölt bors
sütéshez: kókuszvaj


1) A főt csicseriborsót a fokhagymával és a fűszerekkel aprítógépben összedaráltam.
Tálba öntöttem.
Hozzáadtam a kiflimorzsát, az összemorzsolt sajtot, majd a tojásokat.
Összekevertem.








3) Serpenyőben kókuszvajat forrósítottam.
A zöldséges masszából golyókat formáztam (kb. 3 cm),
 majd kissé ellapítva a forró kókuszvajba rakosgattam.
Mindkét oldalát aranybarnára sütöttem.


kókuszvaj a serpenyőben






A csicseriborsó főzéséről itt írtam:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2014/02/a-csicseriborsorol-csicseriborso-fozese.html








A kertben 💮 mai képek















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése