2017. június 29., csütörtök

Meggyes túrótorta (tészta nélkül, zabpehellyel)




Alapanyagokban és elkészítésében is egyszerű süteményt terveztem,
Kiindulási alap volt a túró és a meggy.
Nem tartalmaz hozzáadott zsiradékot, lisztet.





A mindig is kevesebb cukorfogyasztásunk, tovább mérsékeltem 😊






Meggyes túrótorta
(24 x 28 x 9 cm üveg tálban sütve)

Hozzávalók

500 g túró
5 db tojás (szétválasztva)
100 g habtejszín
2 csipet só
50 g Xukor
70 g zabpehely apró, tört (DmBio)
+
400 g magozott meggy
+
a sütőtál aljára
1 tk kókuszvaj (más olaj, vaj)
30 g zabpehely (apró, tört)

- A meggyet kimagoztam, félretettem.
- A tojásokat szétválasztottam, fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem.
Közben
- A tojások sárgáját elkevertem a habtejszínnel, a xukorral, a másik csipet sóval,
majd belekevertem a villával összenyomkodott túrót.
- Hozzáadtam a zabpelyhet, elkevertem.
A közben elkészült hab felét hozzákevertem, majd a másik felét 
már kíméletesebben hozzáforgattam. Félretettem.
- Bekapcsoltam a sütőt (180 fok).
Előkészítettem a sütőtálat, kikentem a lágy kókuszvajjal, majd beszórtam zabpehellyel.
- Belesorakoztattam egy sor magozott meggyet.
- Elosztottam rajta a túrós masszát.
- Megvártam még forró lett a sütő, majd 25 perc alatt (tűpróbával ellenőrzött)
 készre sütöttem.










Megjegyzés

- A receptet apró tört zabpehellyel dolgoztam ki,
csak ugyanilyennel lesz olyan, mint a képen!
- A összekevert masszában a további előkészületek ideje alatt a zabpehely megduzzad.

- A túró nagyobb rögös típus volt, ezért összetörtem villával,
ha a krémesebb túrót vásároljuk, akkor ez a lépés kimaradhat.



tálalhatjuk túróval a tetején vagy meggyel a tetején



Amennyiben tudatosan kevesebb cukrot/édesítőt használunk, 
megváltozik az édes íz érzékelésünk.
Idővel a kevesebb is édes lesz (tovább csökkenthetjük).
Mellesleg tisztábban érzünk minden ízt.














2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ma én is valami hasonlót készítettem, de málnával.
    Köszönöm az ötletet!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Piroska!
      Nagyon szívesen :) málnával is nagyon finom lehet!
      Üdv,
      Mági

      Törlés