2017. december 31., vasárnap

Gomba Wellington. Vegetáriánus.





Húsmentes fogásnak készítettem a családi ebédre.
A pirított gombát fűszereztem, majd friss házi levelestésztába csomagoltam és megsütöttem.
A Fiam kifogásolta az elnevezést, szerencsére csak az elnevezést :)
Ezért alapos kutatásba fogtam, hogy nevezhetem-e így.
Igen, szokás vegetáriánus Wellingtont készíteni :)





Gomba Wellington

Hozzávalók

80 dkg gomba
frissen őrölt bors
olaj
1 kisebb fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
szárított, frissen morzsolt oregano
szárított, frissen morzsolt csombor
szárított, frissen morzsolt kakukkfű
friss apróra vágott petrezselyem
csipetnyi szerecsendió
3 db szikkadt kifli karikára szeletelve
3 db tojás


tészta
300 g finomliszt
200 g hideg vaj
100 g jeges víz
1 tk só


1) A gombát megtisztítottam és felszeleteltem.
Több részletben kevés olajon sütöttem, dinszteltem (inkább sütni, mint főzni).
Hagytam kihűlni.
2) Elkészítettem a tésztát.
A lisztet tálba szitáltam, hozzákevertem a sót.
A hideg vajat apró kockákra vágtam és összenyomkodtam a liszttel.
Ráöntöttem a jeges vizet és gyors határozott mozdulatokkal (az ujjaim végeivel)
összeállítottam a tésztát.
Folpack fóliára tettem, befedtem és hagytam pihenni, amíg
elkészítettem a tölteléket.
(Ha meleg van a konyhánkban, akkor inkább tegyük a tésztát hűvösre.)
3) A kiflikre kevés vizet locsoltam, majd átnyomkodtam,
nedves legyen, de ne maradjon benne víz.
A kihűlt gombaszeletekre halmoztam, hozzáadtam a finomra vágott vöröshagymát, a préselt fokhagymát, rámorzsoltam a fűszereket.
Összekevertem, majd hozzáadtam a kissé felvert tojásokat és óvatosan összeforgattam.
4) A tésztát a szétterített folpack fólián kinyújtottam,
kibéleltem vele a sütőtepsim (7 x 11 x 30 cm).
(A szélei annyival legyen hosszabb, hogy majd rátudjuk hajtani a tetejére.)
 A maradékot levágtam, később ebből szaggattam a csillagokat.
Beletöltöttem a gombás tölteléket.
A tészta széleit felhajtottam, befedtem.
Megkentem egy kis maradék tojásfehérjével,
a kiszúrt csillagokkal díszítettem.
(Nem fontos tojásfehérjével lekenni, lehet csak a csillagok hátulját megnedvesíteni.






5) Előmelegített sütőben (175 fok légkeverés) sütöttem 40 percig.
(Ha nagyon barnulna a teteje, takarjuk le.)
Tálalás előtt hagyjuk 10-15 percet hűlni.
Nagyon éles késsel szeleteljük.

Melegen, langyosan és hidegen is élvezetes fogás.





Megjegyzés

- Ez a tészta remek alaprecept sós és édes süteményhez egyaránt.
Amennyiben édességet szeretnénk belőle, a tésztához keverjünk a kedvenc édesítőszerünkből.
- A töltelék lehet más, változtassunk rajta ízlésünk szerint.
- A siker titka a jó recept, jó alapanyagok mellett, hogy a töltelék ne tocsogjon,
legyen "száraz" és hideg/kihűlt, mielőtt a tésztába töltjük.
Ha a gomba levet eresztett, akkor mindenképpen csorgassuk le.






Érdekesség :) igazából máig tisztázatlan a Beef Wellington/marhahús Wellington eredete.
Angol forrás szerint nincs köze Wellington hercegéhez, Arthur Wellesley-hez.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése